با مدیریت شبکه های اجتماعی کوه قاف کسبوکار خود را فتح کنید.
این متن را با یک حقیقت ساده آغاز میکنیم: کسبوکار شما باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد. حال با توجه به اینکه حضور در یک فرایند، یعنی تعامل در آن، میتوانید اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی را متصور شوید. هیچ تفاوتی ندارد که یک فروشگاه کوچک در شهر خود دارید و یا صاحب یک شرکت بزرگ و بینالمللی هستید. شبکه های اجتماعی تکه پازلی هستند که جورچین بیزینس شما را تکمیل میکنند.
پلتفرمهای آنلاین و اجتماعی به شما این امکان را میدهند که با میلیونها انسان در آن واحد ارتباط برقرار کنید و بتوانید موفقیت، شتاب توسعه و میزان کارایی استراتژی برند خود را اندازهگیری کنید. با در نظر گرفتن بازدید ماهیانه سه میلیارد نفر از شبکههای مختلف اجتماعی، این پلتفرم بلیت شانسی است که نباید آن را از دست داد.

با این وجود، استفاده از این پلتفرم به خودی خود نیازمند اصول و قواعد مدیریتی است که اگر رعایت نشود، موفقیتی حاصل نخواهد شد و در عین حال خبری هم از پیشرفت نیست. اما با مدیریت شبکه های اجتماعی چه چیزی به دست خواهیم آورد؟

شناخته میشوید
اگر مردم کسبوکار شما را نشناسند، طبیعتا نمیتوانند مشتری شما باشند. شبکه های اجتماعی به شما این امکان را میدهند تا مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده و خود را به آنها معرفی کنید. با این کار به این افراد اجازه میدهید که هم در هزینه و زمان خود صرفهجویی کنند و هم خدمات خوبی که شما به آنها ارائه میدهید را دریافت کنند.

اعتبار کسب میکنید
افراد نسبت به نوع خدماتی که نیاز دارند و نسبت به خدمات دهنده بسیار حساس هستند و همواره تلاش میکنند پیش از انتخاب یک سرویس، درباره آن تحقیق کرده و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. این تحقیقات عموما از طریق فضای مجازی انجام میشود و چنانچه مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به درستی انجام داده باشید، رونق بسیاری به خود بخشیدهاید.

مشتری را درگیر میکنید
یکی از مهمترین وجهههایی که مدیریت در شبکههای مجازی برای ما فراهم میکند، امکان درگیر کردن مشتریان خود با رویدادهای روزانه است. شبکههای مجازی یا social media به سرعت در حال تغییر هستند و روز به روز ویژگیهای جدید به آنها اضافه می شود. باید از این ویژگیها استفاده کنید تا بتوانید درگیری کاربران مورد نظر خود را با شرکت و کسبوکار خود تضمین کنید. یک روز قابلیت Story در اینستاگرام اضافه شد تا آنچه در پشت صحنه شرکت و رویه کاری شما میگذرد را به کاربران خود نشان دهید، و یک روز هم با سوال و جواب آنلاین از طریق فیسبوک میتوانید با مشتریان خود گرم بگیرید. این قابلیت زمانی کارساز است که مدیریت شبکه های اجتماعی به درستی انجام شود.

اصالت خود را تایید کنید
کاربران از کسبوکارهایی که مطالب خشک و درهم روی صفحات مجازی خود منتشر میکنند راضی نخواهند بود. باید کاری کنید که شخصیت برندتان شکل بگیرد و بدرخشد و این کار با تولید محتوایی که در شبکههای مجازی خود انجام میدهید میسر خواهد شد. لحن کلام، تن متن و نهایتا قالب محتوای ارسالی اهمیت بسیاری دارد.

مدیریت شبکه های اجتماعی و قالب یکپارچه کلید بازگشایی در موفقیت شما است.
همانطور که تا اکنون گفته شد و بدون شک شما هم به آن پی بردهاید، انتشار مطالب روزانه و به روز نگاه داشتن صفحات اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد. اما چه مطلبی منتشر شود؟ چگونه منتشر شود؟
در دیپ استودیو، تجربه سالها مدیریت خود را به کار میگیریم تا قالبی استاندارد برای زبان شرکت و کسبوکار شما تعیین کنیم.
مدیریت شبکه های اجتماعی مستلزم این است که مشتری هدف خود را بشناسید و نوع لحنی که با آن ارتباط برقرار میکنند را مشخص کنید. میتوانید محتوای ویدیویی منحصربهفردی برای درگیر کردن کاربران خود تولید کنید و در شبکههای مجازی خود قرار دهید، اما باید محتوای بعدی را همانند یک زنجیره به آن مرتبط سازید تا از یک شاخه به شاخه دیگر وارد نشوید.
در دیپ استودیو به نحوی شبکه های اجتماعی شما را مدیریت میکنیم که کارآمدی بالایی داشته باشند، چرا که باور داریم تولید محتوای یونیک هزینه دارد و کاربر در ازای پرداخت هزینه انتظار بازخورد خواهد داشت.
صاحبان کسبوکارهای بزرگ یک اصل پذیرفته شده دارند؛ شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر استراتژی بازاریابی و مارکتینگ هستند و مدیریت شبکه های اجتماعی نه یک چاشنی، بلکه ضرورتی است که مسیر موفقیت را پی ریزی میکند.